تعمیر و نگهداری اسلحه.

- 2021-09-04-

تعمیر و نگهداری اسلحه باید در یک دوره زمانی انجام شود. برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی باید دستمال مرطوب و روغن بند معمولی انجام شود. بهتر است یک دستمال مرطوب کوچک در روز و یک دستمال مرطوب بزرگ در هفته انجام دهید. علاوه بر این، بقایای باروت باید تمیز شوند و گلوله ها در صورت عدم استفاده باید خارج شوند تا از خستگی فلز فنر جلوگیری شود.

تعمیر و نگهداری به دو قسمت تقسیم می شود، یکی بعد از تیراندازی است و دیگری برای مدت طولانی استفاده نمی شود. لوله‌های تفنگ تیراندازی طولانی‌مدت ممکن است لکه‌های روغنی به جا بگذارند و پس از شلیک گلوله، سرباره باروت در اسلحه باقی می‌ماند. اگر این موارد به موقع تمیز نشوند، میزان خرابی اسلحه بیشتر خواهد بود. روغن به مرور زمان جامد می شود و بشکه را مسدود می کند. پاکسازی به موقع ممکن است باعث انفجار سلاح شود. و سرباره باروت ممکن است پیچ را مسدود کند و پیچ را نتواند بکشد.

نظافت عمومی استفاده از ابزارهای حرفه ای نگهداری سلاح گرم است. پس از عبور از لوله، قسمت های داخلی اسلحه را تمیز کرده و سپس روغن تفنگ را بمالید. اگر برای مدت طولانی از آن استفاده نمی کنید، باید روغن تفنگ را روی قسمت های مهم بمالید تا مطمئن شوید که تفنگ این کار را نمی کند. تفنگی که مدت زیادی از آن استفاده نشده است را نباید سرکوب کرد وگرنه به راحتی فرار می کند. به طور کلی، اگر فقط یک علاقه‌مند به تیراندازی هدف باشد، برای اطمینان از ایمنی، انگشتانه بعد از هر شلیک خارج می‌شود.

اثر تمیز کنندگی بیش از 85٪ است که می تواند زنگ زدگی، باقی مانده و رسوبات کربن را به طور کامل حذف کند. پس از تعمیر و نگهداری، یک لایه روی سطح فلز باقی می ماند که می تواند از تجمع زنگ زدگی و رسوبات و بقایای کربن جلوگیری کند.